tiistai 23. huhtikuuta 2013

Pikku punahilkka

Okei, ei ole hilkkaa, mutta punaisesta nutusta olen saanut viimein otettua kuvat. Työ tosiaan valmistui jo huhtikuun alussa, ellei peräti maaliskuun puolella? Kuvissa on vain kestänyt. Viime viikonloppuna olin vietin muutenkin aikaa metsässä, joten kuvat oli helppo ottaa muun tekemisen lomassa. Ilmakin oli todella kaunis viikon sateen jälkeen.






Olen niin ylpeä,  että sain tämän, ensimmäisen ison työni valmiiksi. Pari kuukautta siihen meni, enemmän ja vähemmän aktiivisesti ja olen oikein iloinen lopputuloksesta. Villatakkia oli hauska tehdä, eikä pakertaminen ollut missään vaiheessa pakkopullaa (okei, napeissa meni melkein usko, mutta muuten, jopa palojen yhteen ompelu tapahtui hyvin kivuttomasti). Cascaden langoista tuli uusi lempparini, sillä ainakin Econ neulominen oli aivan ihanaa verrattuna Novita 7 veljekseen, jota olin vielä tammikuussa lähinnä käyttänyt. Lanka tuntui aivan ihanan pehmeältä sormissa, ja tuntui soljuvan puikoille melkein itsestään.

Kun lanka oli ihanaa ja malli oli mielenkiintoinen neuloa kaikessa yksinkertaisuudessaan, melkein harmitti neulomiskokemuksen loppuessa. Toisaalta minulla on nyt ensimmäinen omin kätösin tehty villatakki, joka ei varmasti jää viimeiseksi.





Ohje: Skating Coat, Sally Melvillen & Caddy Melville Ledbetterin kirjasta Warm Knits, Cool Gifts
Langankulutus: Cascade Eco + värinä Baked Apple (n. 1100g)
Puikot: 4 mm & 5 mm  

Jämistelystä vielä sen verran, että olen aloittanut pariakin (kolmea) työtä, mutten ole vielä ehtinyt saada mitään niistä valmiiksi. Onneksi vielä on aikaa tehdä asialle jotain :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti