perjantai 22. marraskuuta 2013

Vasenkätisyys ja käsityöt

Ennen kuin kukaan ehtii innostua, niin ei, en ole saanut yhtään työtä aikaiseksi viimeisen kahden viikon aikana. Käsitöitä on kyllä tullut tehtyä, mutta mitään en ole saanut valmiiksi. Olen myös hyväksynyt sen, etteivät kaikki KyJy-työt tule ajoissa valmiiksi. Suurimmat syyt tähän ovat varmasti hyvin aktiivinen opiskelijaelämä ja uusi (okei, kaksi kuukautta vanha) ihmissuhde. En kuitenkaan ajatellut täällä vielä pohtia kyjyilyäni sen enempää vaan ennemminkin yhtä käsityötäni, tai oikeammin sen ohjetta.

Olen jo aiemminkin huomannut, että vasenkätisenä käsityöohjeiden lukeminen on välillä haastavaa ja kaiken saa tehdä peilikuvana, tai jäljestä tulee peilikuva. Joissain töissä se ei haittaa, mutta esimerkiksi villatakkia tehdessäni sain miettiä, että toimiiko ohje enää ollenkaan, jos teen vasemman etukappaleen oikean kappaleen ohjeen mukaan. Seuraavissa sukissa minulla oli hieman enemmän ongelmia kuin tavallisesti.





Kuva ei ehkä ole kaikkein paras, mutta ongelma oli se, että onnistuin ohjee mukaan tekemään työhöni tavallaan kaksi kantapäätä (alla sellainen, kuin kuuluisi olla). Saatoin lukea ohjetta väärin, mutta minusta tuntuu, että sekoitin  hetkeksi, kumpi sukka on kumpi (jos ohjeessa tehdään vasenta sukkaa, minulla valmistuu yleensä oikea). Onneksi näin suoraan, missä olin tehnyt väärin, mutta purkamista on paljon ja toinen on vielä purkamatta. Ehkä minun pitäisi etsiä vasenkätisten ohjeita. Mahtaakohan sellaisia olla missään?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti