lauantai 14. kesäkuuta 2014

WIPs for the Weekend # 3






Kun ei ole muuta näytettävää, niin näytetään keskeneräisiä. Valmista ei ole tullut hetkeen ja kohta alkaa tämän vuoden KyJy, mikä tarkoittaa, että uusia on tulossa lisää. Yritän näitä saada ennen juhannusta mahdollisimman pitkälle ja juhannuksen jälkeen keskitynkin sitten muihin töihin, joista enemmän myöhemmin. Kuva toimii varmasti myös muistutuksena itselle, että mitä on tekemättä, jotta työt eivät hautautuisi täysin uusien töiden alle.

Keskeneräisissä töissä on myös ns. ikuisuusprojekti eli torkkupeitto, josta on yhdistetty ehkä neljännes, jos sitäkään. Yhdistäminen on kyllä sujunut nopeasti ja kunhan saan kaikki kukat pingotettua, saatan innostua saattamaan sen loppuun myös seuraavien töiden ohella.

Kuten kuvassa näkyy, tällä hetkellä minua vaivaa sellainen kamala tauti kuin parittomien sukkien syndrooma. Aiemmin olin varma, etten koskaan joutuisi tilanteeseen, jossa minulla on paljon parittomia sukkia, koska yleensä teen kahta sukkaa samaan aikaan, jolloin tätä ongelmaa ei synny. Itse asiassa tämä harvinainen sattuma onkin monen kommelluksen summa.

Viime vuonna joulunalla innostuin tilaamaan netistä itselleni joululahjaksi hieman lankaa ja aivan ihanat KnitPron koivupuiset sukkapuikot. Ne aiheuttivat kuitenkin ongelman, sillä yhtä kokoa ei ollut paketissa (ostin paketin, jossa ei vahvuisia puikkoja, kaikkia viisi tai kuusi kappaletta) kuin yhteen sukkaan, enkä halunnut toista sukkaa tehdä metallisilla puikoilla, joten päätin tehdä nämä tenttisukiksi nimemäni sukat yksi kerrallaan.

Punertavat sukat jouduin tekemään yksi kerrallaan, koska aiemmin olin hermostunut sukkiin, joissa kaksi eri kerää sotkeentuivat täysin hallitsemattomasti. Yksi sukka kerrallaan oli näin ollen huomattavasti helpompi ja minulle kivuttomampi vaihtoehto. Ensimmäisen sukan jälkeen puikko kuitenkin katkesi, enkä saanut uuttaa ennen kuin viime viikolla Tampereella vieraillessani.

Siniset, uusimmat keskeneräiset puolestaan syntyivät siskoni toiveesta. Hän lähetti kuvan toivomistaan sukista ja katsotaan onnistunko toteuttamaan tämän "kokeilun" onnistuneesti. Ohjetta minulla ei nimittäin ole.

Tällä kertaa minulla siis on hommaa loppuviikonlopuksi ja koko ensi viikoksi, sillä toivoisin näiden olevan valmiita ensi viikon perjantaihin mennessä. Mahdotontako? Todennäköisesti, mutta yritän todella päästä tähän tavoitteeseen, sillä perjantaina alkaa Kesäyöstä Jouluyöhön -tempaus, johon taidan tosin osallistua tänä vuonna varjoillen, sillä vielä ei ainakaan ole missään näkynyt mitään tietoa ilmoittautumisista ja Ravelryssa kysellessäni minulle kerrottiin, että tapahtuma järjestetään Novitan Neulomossa, jonne minulla ei ole mahdollista päästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti